Mind into the heart
In Relationship..Iloveyou so much AS
//Part Of me♥: 2015

2015


Dear Blogger
dah dekat setahun tak jenguk dalam ni, so do i...
have many problem in this year. 
nk menghadap family, bofen, hidup, peribadi, masalah, kawan and banyak lagi laa masalah..
sampai diri sendiri ni dah terluka dengan permainan dunia ni.
entah laa, aku ni melayan sangat dgn permainan semua ni, cukup malang la hidup tahun ni
tapi nak buat mcm mana, Allah dah takdir kan hidup aku macam ni, uji bagi aku kesabaran sampai kan jadi pendam, pendam dan pendam. 
bila dilepaskan jd mengata orang kata itu laa ini laa. 
tengok, semua permainan dunia. 

For this year, banyak good news nak kongsi kan, 
puasa cukup tapi last minit 3hari terpaksa cuti, so faham2 geng.
sudah menjadi Lana Del Rey fans, hehehe
since aku minat sejak tengok youtube
lagu Born to die
and that song, jadi lagu fav aku and dia 😍
siapakah dia ? ok wait.
and i got many of kitties btw
Andy is my fav but 😢 
his die last month on 2 june 2015.
masa aku amik dia time 23march2014. 
his die cause pendarahan di bahagian dalam perut and urine dia sangkut sebab ada darah beku.
sebelum dia pergi, dapat jugak laa dia happy2 kan aku. 
ohh yaa, sebelum dapat penyakit mcm ni,
kaki belah kiri dia injured, patah tulang,
dont know why siapa yg kejam buat mcm tu. 
perasaan ? dh gelabah taktahu nk buat apa, and then esok pagi 
cari vet. 
last2 dapat jugak vet paling besar di serdang, kos dia mau 2000ringgit-4000ringgit termasuk ubat and operation potong kaki dia belah kiri. 
and mybe disebabkan kaki dia kene operation, pendaraha  belum stabil then patut laa aktif semacam sampai benda dalam badan dia entah mcm mana laa boleh sampai ke perut dia jadi keras 😢 im miss my beloved cat so much.
dapat jugak dia mati dalam pelukan aku. 

okay now next to the topic about him. 
still counting in my heart. 
i think both of me dah 2tahun. Alhamdulilah but 
masa setahun tu attitudes dia be like .........
sorry to says, pentingkan kawan, hobi
hobi dia suka fishing with his friends.
and some another his friends dia ni aku paling tak suka yang amat weh !! 
dia suka anggap mcm abang tapi haram jadah nk mampos ! 
ingat kan suci baik tapi hidung tajam macam setan. 
mmg hidung tajam pun, selalu fitnah bukan2 pasal aku, 
mengata pasal aku pada seluruh kampung ni. 
elehh bajet sarip dol samseng kampung pisang konon ! 
tapi semua tu ujian. orang dah dengki pandai2 tutup mulut sendiri laa kan ?! hahahaha
for now on, si dia ni dah takde rapat sangat dah dgn hidung tajam tu. 
ada laa jugak si dia ni ada masa nk layan aku even masa puasa la, dapat dia layan aku sebulan tapi masalah nye entah la 
kenapa dia balik kt kelantan selama-lamanya 😢 
why ?
adakah sebab aku tak bagi dia berkawan dgb si hidung tajam ke?
i think keluarga dia boleh fikir kebaikan dia untuk ke arah jalan yg benar.
bukan perangai mcm sesat, tapi lagi suruh dia pegi jalan ke arah gelap. 
Aku taktahu la kenapa dia balik, langsung tak penah rasa bersalah ke apa. ikut jee, angguk jee apa yg diorg cakap.
janji dah macam2 nk duduk sama, nk kawin tapi haish. 
sebab aku dah agak lama, bila dia berduit je barh keluarga dia suruh balik sana. bila tak berduit ? baru nk duduk dgn aku. 
ingat aku ni takde perasaan ke ? 
kejam siapa yg buat aku mcm ni.
tapi aku bukan style cepat mengalah, ada jalan nye nk bagi selesai, tapi masalah nye dia laa pulak suka diam tanak bagitahu apa pun kat keluarga. dia lelaki, ada hak kot nk meminang ke apa.
siapa bila nk tunduk cakap keluarga, keputusan ada pada diri sendiri, masa depan pada diri sendiri 😢
entah la,kadang2 aku tak faham kenapa dapat ujian macam ni.
kadang2 dia duk jauh, aku dah rasa lain macam. 
kene pinggir, penting kan org sana dari aku, 
apa apa keputusan ye kan je, keputusan aku semua tidak.
nak tunggu sampai bila? dia balik sini pun nanti kejap je pun, 
amik motor pastu blarr ke kampung balik. 
ada ke masa dia nk gurau2 dengan aku ? 
takan ada.
hidup ni betul2 dah terhalang dari keluarga.
apa laa nasib, sabar je laa emily.
sekarang aku ganti kan tempat dia berkerja.
aku tolong mama meniaga.
cari duit sikit sebab nk beli kereta, buat lesen. 
that my goals, insyaallah rezeki lebih nk buat satu rumah. 
boleh kawin hehehehe dh ada semua tapi 😢 
sayang aku pada dia takan hilang, 
aku dah anggap macam suami aku dah,
makan minum aku jaga kan, pakaian aku sediakan.
kenangan bersama takan aku lupakan. 
walaupun perangai aku mcm kimak sikit dkt dia, 
tapi aku punya hati je tetap pada dia. 
harap dia sedar laa aku punya perasaan.
biasa laa perasaan perempuan kalau marah, 
bukan ada maksud pun. cuma nak lebih manja dari dia je. 
yelah, dia tak sedar jugak. dia ingat aku benci dia. 
aku sayang dia weh.
kalau sekarang aku tak bahagia dengan dia pun takpe, 
aku tahu banyak nk tempuh masalah family lagi. 
tapi.. 
aku nak ada keluarga bahagia dari dia sendiri. 
nak jugak.
adik beradik dia boleh bahagia dgn gf/bf sendiri.
sampai aku je dgn dia mcm tak restu, 
ada jee nk buat kami tak bahagia.
jangan dengki derr, hidup ni bukan selalu ada di atas.
kadang2 di bawah jugak.
so becareful
bukan karma tau.
okay laa, almost 5:34am.
nak tido, tunggu dia ws pun takde.